Receptioniste cursus (BHV) volgen?

Receptioniste cursus (BHV)

Vooropleiding
Aan de cursus worden geen toelatingseisen gesteld. De deelnemers dienen op de hoogte te zijn van de procedures binnen het bedrijf.

Doelstelling van de cursus:
na het volgen van de training kan de deelnemer optreden bij:

– Agressie
– Brandmelding
– Ongevalmelding
– Bommelding

Inhoud van de training:

– Introductie
– Klantvriendelijkheid aan de balie
– Afhandeling alarmmelding
– Handelen bij ongeval- en brandmelding
– Aanpak ontruiming bij brand
– Bommelding
– Ontruiming bij bommelding
– Aanpak agressief gedrag

Diverse cases:

– Hoe te handelen bij een ongeval- en brandmelding?
– Hoe gaat u om met agressie?
– Hoe te handelen bij een bommelding?

Documentie:
Hand-out

Receptioniste cursus (BHV) Werkwijze:
Tijdens de training wordt een actieve inzet van de deelnemer verwacht. Het accent ligt op de toepassing in de praktijk. Aan de praktijktraining werkt een acteur mee en worden diverse cases behandeld.

Examinering
Aan de training is geen toets of examen verbonden. De training wordt afgesloten met een evaluatie en bij voldoende resultaat wordt een bewijs van deelname “Calamiteitencursus voor receptionisten” verstrekt.

Locatie:
De training wordt gegeven op ons hoofdkantoor in Wormer, een van onze 28 traingslocaties, of in-company.

Aantal deelnemers:
Maximaal 12 cursisten

Receptioniste cursus (BHV) Cursusduur:
1 dagdeel